Sleduj nás

Kulturistika se změnila, v 90. letech šlo o umění, dnes o show, zlobí se legenda

Kulturistika se změnila, v 90. letech šlo o umění, dnes o show, zlobí se legendaFOTO: Mr. Universe

Bývalý Mr. Universe Miloš Šarčev se nedávno ohlédl za svými kulturistickými začátky a na Instagramu sdílel koláž snímků ze soutěže Ironman Pro Invitational v 90. letech. Přestože obrázky zobrazují jeho úchvatně vypracované tělo, ve svém příspěvku zaměřil pozornost na problém, který mu jako vysloužilé ikoně tohoto sportu nedá pořádně spát.


Nostalgie a kritika

Devětapadesátiletý Šarčev, jenž dneska přesedlal do role trenéra, se ve své nostalgické náladě zaměřil na minulost i to, proč dřívější léta kulturistiky byla lepší. Pohledět se dá už jen na pouhé osvětlení, které je údajně velmi pestré až předimenzované. Každému jde hlavně o show, přičemž zapomínají na pravou podstatu silového sportu.

„Co jsem spatřil, to bych mohl označit pouze za směšné. Nestačil jsem se divit, co jsem to právě viděl. Nejenže se soutěží účastní lidé, kteří s kulturistikou nemají nic společného, ale navíc z toho dělají bizarní show, která ubírá na té podstatě, proč začaly být tyto soutěže konány. V 90. letech šlo o umění, dnes je to fraška,“ zlobil se veterán, který na pódiu vynikal symetrií a vyvážeností postavy o váze kolem 110 kilogramů. Ve svém příspěvku přitom mohl narážet i na „zženštělé kulturisty“, kterým je v poslední době věnována nečekaně vysoká pozornost.

Moderní soutěže pod kritikou fanoušků

Komentáře fanoušků ukazují, že Šarčevův názor rezonuje mezi příznivci kulturistiky. „Olympia je příliš zaneprázdněna snahou prodat každý čtvereční centimetr,“ poznamenal jeden fanoušek s odkazem na LED obrazovky s reklamami, které podle něj ruší celkový dojem z pódiové show. Další fanoušci se připojili s výzvami k návratu černého pozadí a kvalitního osvětlení, které by umožnilo vyniknout svalové struktuře závodníků.

Šarčevův příspěvek vyvolal debatu nejen o kvalitě osvětlení, ale také o celkovém směru moderní kulturistiky, která se dle některých fanoušků příliš zaměřuje na komerční stránku. „Je to kulturistická show, ne reklamní a promo show,“ komentoval další sledující, který si postěžoval, že reklamní pozadí a oslňující světla narušují atmosféru soutěže. Navzdory technologickému pokroku se podle fanoušků osvětlení paradoxně zhoršilo.​



Další články