Sleduj nás

Sociální síla v rukavicích. Která organizace má nejvíc fanoušků? Oktagon vládne, Red Face překvapuje

Sociální síla v rukavicích. Která organizace má nejvíc fanoušků? Oktagon vládne, Red Face překvapujeFoto: Red Face / OKTAGON MMA

Pryč jsou ty časy, kdy bojové sporty byly čistě jen o ranách. Dnes rozhodují i lajky, sdílení a dosahy. A zatímco bojovníci sbírají sledující jednotlivě, organizace budují vlastní impérium. Jak si vedou české a slovenské stáje na sociálních sítích? Výsledky možná překvapí.

POUZE DNES: Získej zdarma 400 free spinů jen za registraci


Instagram, aréna nového věku

Kdyby se bojovalo podle počtu sledujících, vítěz by byl jasný. Oktagon MMA má na Instagramu úctyhodných 760 tisíc fanoušků. Každý příspěvek, každé video z vážení nebo z tréninku zasáhne desítky tisíc lidí. To je síla, se kterou se musí počítat, a důkaz, že značka Pavola Nerudy a Ondřeje Novotného vyrostla v digitálního obra.

Na druhém místě se drží Clash MMA, bizarní liga postavená na show a virálním efektu. Se 327 tisíci sledujícími má slušné publikum, i když už po dvanácti turnajích cítit jistý strop.

Za nimi následuje Fight Night Challenge se 127 tisíci. Slovenská značka postavená na celebritách, influencerech a zápasech, které víc než pravidla zajímají sledovanost.

Fackovací síla s raketovým startem

A pak je tu Red Face. Organizace, která má za sebou teprve šest turnajů, a přesto už překonala své starší konkurenty v klíčovém ukazateli na Facebooku. S 324 tisíci fanoušky předstihla Clash MMA i FNC a ukazuje, že publikum touží po něčem jiném. Po syrovosti. Po fackách. Po nekompromisní show.


Red Face staví na jednoduchém a pochopitelném formátu: fackované, která baví napříč generacemi, kontinenty i sociálními vrstvami. Nepotřebujete znát pravidla MMA, abyste pochopili, o co jde. Stačí vidět náraz. Reakci. Pád. A komentáře pod každým videem dokazují, že tento formát zasahuje masy.

Na Instagramu má Red Face zatím 93,6 tisíce sledujících, ale růst je strmý a pravidelný. Pokud tempo vydrží, může během několika měsíců atakovat hranici Clashe a podle vedení organizace se už teď připravují na to, jak v horizontu příštího roku překonají i Oktagon. A to i přesto, že ten bude mít už 72 turnajů, zatímco Red Face teprve chystá sedmý.

Přehled největších hráčů na Facebooku:

  • Oktagon MMA – 339 000 sledujících
  • Red Face – 324 000 sledujících
  • Clash MMA – 299 000 sledujících
  • Fight Night Challenge – 115 000
  • RFA – 44 000

Kde se hraje skutečný zápas?

Sociální sítě nejsou jen vitrína. Jsou bitevní pole o pozornost, sponzory a loajalitu fanoušků. Kdo má silnou komunitu, ten vyhrává.


  • Instagram ovlivňuje vizibilitu a image
  • Facebook buduje věrnost a masový dosah
  • TikTok testuje budoucí trendy

Sám Dana White říkal, že facky jsou fenoménem, který lidé mohou kritizovat, ale vždy se na něj podívají. V Česku se děje něco podobného. S příchodem Clashe se otevřela nová vlna bizáru. Dnes tu možná máme více „zábavních“ organizací jak těch profesionálních.


Další články