Sleduj nás

Oktagon míří na vrchol Německa: Předstihl UFC, dotírá na NBA

Oktagon míří na vrchol Německa: Předstihl UFC, dotírá na NBAFOTO: OKTAGON MMA

Co začalo jako bláznivý nápad dvou vizionářů, se dnes v Německu mění v realitu. Oktagon MMA se vyšplhal mezi tři nejvlivnější sportovní značky na tamním Instagramu a nechal za sebou i globálního giganta UFC.


Z Brna až na německé výsluní

Před třemi lety by to málokdo tipoval. Československá organizace bojových sportů, která začínala s pár stovkami diváků v halách na Moravě, dnes boří žebříčky v srdci Evropy. Oktagon MMA se totiž dle nejnovější datové zprávy platformy Kolsquare umístil na třetím místě mezi sportovními organizacemi na německém Instagramu – hned za Bundesligou a NBA.

A UFC? To zůstalo až za nimi.

Důvěra, která se přetavila ve vliv

  • Více než 12,9 milionu eur v tzv. Earned Media Value
  • Přes 2 400 mediálních výstupů
  • 375 aktivních influencerů
  • Průměrné zapojení fanoušků (engagement rate) 8,7 %

To jsou čísla, která hovoří jasně. Oktagon je to značka. Příběh, který lidé v Německu sledují s napětím a nadšením.

„Mít v první desítce oba naše profily – německý i globální – je neuvěřitelné,“ nechal se slyšet spoluzakladatel Ondřej Novotný. „NBA je před námi jen o kousek a pak už jen Bundesliga. Věřím, že teprve teď začneme sklízet plody.“


Německo jako nový domov MMA

Ještě nedávno se v Německu MMA potýkalo s legislativními zákazy a nedůvěrou veřejnosti. Oktagon to změnil. Rekordní turnaj ve Frankfurtu, kde téměř 60 tisíc diváků sledovalo zápasy v aréně i před obrazovkami, byl zlomovým momentem. A partnerství s televizní stanicí RTL potvrdilo, že i mainstream už bere MMA vážně.

„Začínali jsme tu od nuly,“ připomíná druhý zakladatel Pavol Neruda. „Dnes jsme mezi nejdiskutovanějšími značkami v celé zemi. A to není náhoda.“

Propojení, které rezonuje


Zpráva společnosti Kolsquare, zpracovaná i agenturou SPOBIS, nehodnotí jen dosah, ale i hloubku vztahu s fanoušky. A právě vysoká míra zapojení ukazuje, že Oktagon to dělá jinak. Autenticky. S příběhem. S tvářemi, které diváci milují i kritizují. A právě díky tomu se stal Oktagon fenoménem.

A co dál?

Míří ještě výš. Novotný a Neruda nikdy nebyli spokojení s tím, co už mají. Teď, když se usadili v Německu, se spekuluje o rozšíření do dalších zemí. Francie? Skandinávie? Proč ne.


Další články