Sleduj nás

Německo je nový zlatý důl. OKTAGON chce obrat v řádu miliard

Německo je nový zlatý důl. OKTAGON chce obrat v řádu miliardFOTO: OKTAGON MMA

OKTAGON MMA proměnil expanzi do Německa v trefu do černého. Prodeje lístků trhají rekordy a promotér Ondřej Novotný už otevřeně přiznává, že míří k miliardovému obratu. Zatímco český trh stagnuje, Němci kupují, fandí a tlačí organizaci do nové finanční ligy.


Když lístek znamená víc než reklama

V době, kdy se ostatní sportovní podniky těžko opírají o tržby ze vstupného, OKTAGON MMA si na nic stěžovat nemůže. Podle slov promotéra Novotného jsou to právě lístky, které tvoří páteř celého byznysu.

„Je to jednoduché. Náš hlavní obrat tvoří vstupy. A když jen na vstupenkách uděláme obrat kolem dvaceti milionů eur, tak ten zbytek už se nějak doplní,“ prohlásil Novotný pro e15.

Z jeho slov vyplývá, že cílem je dostat OKTAGON do pozice, kdy bude operovat s miliardovým ročním obratem. Zatím sice přiznává, že v tomto roce to ještě nedopadne, ale podle něj už je na tuto metu vidět.

Německý sen, česká střízlivost

Za růstem žlutočerné značky stojí především úspěšná expanze do Německa. Turnaje v Kolíně, Oberhausenu či Stuttgartu se vyprodávají během několika týdnů, a to i bez lokálních hvězd. Fanoušci zde ještě nepřestali být hladoví po novém, dobře produkovaném sportovním zážitku.


A zatímco v Německu roste poptávka, doma je situace složitější. České publikum už má vyšší nároky, je náročnější přesvědčit ho, aby vytáhlo peněženku. To, co před pěti lety prodávalo O2 arenu během jednoho víkendu, dnes potřebuje více promyšlené kampaně, silnější fight card a celkově větší wow efekt.

Co tlačí OKTAGON kupředu

Kromě lístků a rostoucí fanouškovské základny v Německu těží organizace i z těchto faktorů:

  • silný merchandising a obsah pro sociální sítě
  • mediální partnerství, především s platformou DAZN
  • rostoucí zájem sponzorů, kteří chtějí být u rostoucí značky
  • přechod některých hvězd Oktagonu do UFC, což zvyšuje atraktivitu značky jako „vývozce talentů“ (byť sama organizace by si nejraději své hvězdy udržela, nebot’ se pasuje do role světové dvojky) 

Zatímco v minulosti byla značka spíše domácím fenoménem, dnes OKTAGON sází na mezinárodní přesah, a tomu odpovídá i firemní ambice.



Další články