Sleduj nás

Hořký anglický sen za 50 milionů. Oktagon v Británii shořel, přiznává Novotný

Hořký anglický sen za 50 milionů. Oktagon v Británii shořel, přiznává NovotnýFOTO: OKTAGON MMA

Měla to být další vlajka zapíchnutá na mapě, místo toho přinesla Anglie Oktagonu nepříjemnou lekci. Ondřej Novotný otevřeně přiznal chyby, kvůli kterým organizace přišla o více než 50 milionů korun.


Britové tleskali v novinách, ale ne v halách

Oktagon se v Německu stal fenoménem, na který se stojí fronty. V Británii však narazil. Organizátoři zopakovali strategii, která fungovala jinde – reality show, místní bojovníci, silný mediální zásah. Tentokrát se publikum ovšem nedostavilo. V rozhovoru pro e15 to bez obalu přiznal spoluzakladatel organizace Ondřej Novotný.

„Byla to naše chyba. Všechno jsme si tak nějak zjistili, ale ne to, jestli mají prachy. Britové nemají peníze, což je docela závažný problém, když tam chcete pořádat drahé akce,“ uvedl.

Příliš drahé pro obyčejné diváky

Problémem nebyla kvalita turnajů. Ta zůstala na vysoké úrovni. Potíž nastala ve vstupech. Vstupenky byly pro britské publikum příliš drahé a nadšení z produktu se tak nedokázalo přetavit v plné haly.

„Nepřišlo nám dostatek diváků, protože jsme byli drazí na vstupném, a to výrazně. Nechtěli jsme to akceptovat, mysleli jsme si, že to protlačíme nadšením, kvalitou produktu,“ vysvětlil Novotný.


Média byla vstřícná. Psalo se o Oktagonu pozitivně, show se dostala do éteru. Jenže jak řekl sám promotér, „neprotlačili jsme to do těch lidí, protože všechno ostatní bylo daleko levnější“.

Ztráty? Ano. Konec? Nikoliv

Vyčíslit neúspěch je jednoduché. Podle Novotného přišel Oktagon o více než dva miliony eur, tedy zhruba 50 milionů korun. Přesto to nevnímá jako tragédii. Vnímá to jako zkušenost.

„Je to dost, ale jsou to jen peníze. Mám k tomu dobrodružný přístup… Člověk dá všechno, všechno vyzkouší. Netrápit se věcmi, které nevyšly, ale zase nebýt unešený z věcí, které vyjdou,“ popsal svou filozofii.


Podle něj je klíčem k dlouhodobému fungování schopnost udržet si zdravý odstup. Úspěch ani neúspěch ho nesmí rozhodit.

„Nebudu mít propady, když přijdeme o pár desítek milionů a je to špatné. Jasně, je to špatné, ale pořád žijeme dál,“doplnil.

Německo naopak září

Zatímco v Británii se mluvilo o neúspěchu, německá scéna zůstává pro Oktagon zlatým dolem. Tamní turnaje bývají vyprodané, fanoušci lační po dalších akcích a značka se etablovala jako kvalitní produkt.


Oktagon tak zřejmě v následujících měsících zůstane nohama na zemi. Ačkoliv sny o globální expanzi neutichly, zní už trochu tišeji. Teď přichází čas přemýšlet, kde a jak zase udeřit.


Další články